Zapošljavanje i preduzetništvo

29
Jan

Psihologija boja u marketingu

Logo je vjerovatno prva stvar na koju ljudi pomisle kad čuju ime nekog brenda, a po istraživanju američke marketinške agencije WebPageFX, boja je ubjedljivo najvažniji “sastojak” jednog logotipa. Isti su rezultati istraživanja kada je u pitanju boja proizvoda – čak 93% ispitanika proizvode biraju na osnovu izgleda, a za 84,7% je boja proizvoda jedan od glavnih razloga na osnovu kojih donose odluke o kupovini.

Boja može biti, i vrlo često jest, korištena kao marketinški alat. U komunikaciji s tržištem, boje su jedan od najsnažnijih mehanizama za privlačenje pozornosti i stvaranje naklonosti potrošača.

U tome ćemo pokušati da vam pomognem “skeniranjem” nekih boja po više parametara, od psiholoških, preko marketinških, pa sve do političkih:

CRVENA

Restorani često koriste crvenu boju zato što psiholozi tvrde da ona povećava osjećaj gladi. Ovu boju često možete vidjeti i kad se naglašavaju određeni popusti, jer ona u vama budi osjećaj “urgentnosti”, pa vas na neki način tjera da što prije krenete u “akciju”, to jest, u ovom slučaju, u kupovinu.

PLAVA

Plavu boju koriste brendovi koji žele da povećaju lojalnost i povjerenje svojih “fanova”. Ona izaziva osjećaj povjerenja, sigurnosti i čistoće.

ZELENA

Zelenu boju, prirodno, povezujemo sa prirodom.Osim toga, ova boja je simbol za novac, sreću i zdravlje, a predstavlja i oznaku za rast i napredak.

NARANDŽASTA

U marketingu se često koristi kao poziv na akciju (kupi, rezerviši, prijavi se), i predstavlja mlade, prijateljski raspoložene, opuštene brendove.

LJUBIČASTA

U marketingu ljubičasta predstavlja kreativne i maštovite mlade brendove, dok u politici predstavlja mlade, revolucionarne pokrete (a u prošlosti je, kao što sam ranije naveo, bila boja kraljeva).

CRNA

Crna boja predstavlja simbol elegancije, luksuza i ekskluzivnosti, pa je vrlo često korištena kao boja logoa u svijetu mode (Gucci, Louis Vuitton, Dolce & Gabbana, Prada, Givenchy, i tako dalje).

 

Izvor: DIGITALIZUJ.ME

Komentari na tekst